Followers

Monday, March 12, 2012

SOY COLLAGEN MANGGOSTEEN


PROMOSI HARGA RM43.00
HARGA PASARAN RM43.00 [RM47.00EM]
Kelebihan Produk

• Mengurangkan masalah kulit kering dan kusam
• Melembapkan kulit wajah agar cera
• Memban
• Melancarkan peredaran darah.
• Mengurangkan serangan asma dan alergi kulit.
• Membantu menambah tenaga.
• Kitaran haid yang lebih teratur.

Khasiat Manggis

MANGGIS kian popular masa kini. Pelbagai jenis produk kesihatan berasaskan buah bergelar RATU ini dipasarkan samada dalam bentuk jus maupun serbuk.

Kajian saintifik menemukan satu bahan aktif di dalam buah Manggis dikenali sebagai Xanthone yang bersifat anti-oksida. Proses pengoksidaan dalam badan adalah suatu proses berbahaya yang berlaku setiap saat. Proses ini juga disebut proses penuaan.

Xanthone berfungsi melindungi sel dan mengurangkan kerosakan sel akibat serangan radikal bebas. Radikal bebas adalah bendasing yang wujud dalam sel badan akibat cara dan gaya hidup serta pemakanan masa kini. Radikal bebas ini dikenali sebagai toksik. Kandungan toksik yang berlebihan dalam badan boleh mengundang pelbagai penyakit terutamanya kanser. Kelebihan kandungan Xanthone dalam manggis dapat menyahkan radikal bebas dari badan.

Selain dari itu, warna ungu pada manggis juga mempunyai kelebihan tersendiri. Pada umumnya, buah atau sayuran yang berwarna ungu atau merah tua mengandungi anthocynin, juga bersifat anti-oksida yang membantu mencegah pengumpalan dalam pembuluh darah yang boleh mengakibatkan penyakit jantung dan stroke.


Khasiat Soya

Kandungan protein dalam soya adalah tinggi. Ianya adalah 2X protein daging, 4X telur dan gandum, 5X roti dan 12X susu. Soya membantu perkembangan otak, meningkatkan kadar metabolisma dan kandungan seratnya dapat membantu mengawal berat badan.

Khasiat Kolagen

Kolagen adalah merupakan struktur protein yang terdapat dalam badan. Hampir 1/3 protein dalam badan terdiri dari kolagen yang berfungsi membantu pertumbuhan otot dan menjana perkembangan sel badan baru.

Ketika usia meningkat, kandungan kolagen semakin berkurangan. Bermula dari usia 20an, kandungan kolagen berkurang pada kadar 1.5 peratus peratus setahun. Dipercayai ketika usia mencapai 45 tahun, badan kehilangan 30% daripada kolagen semulajadi. Keadaaan ini amatlah memudaratkan memandangkan pengeluaran hormon juga telah berkurangan.

Dari perspektif kecantikan, kesan ketara dapat dilihat pada kulit di mana kulit kehilangan keanjalan dan kedut-kedut mula kelihatan.


Proses perubahan pada badan inilah paling ditakuti wanita terutama wanita masa kini yang sentiasa dan terus maju ke depan. Badan memerlukan pemakanan tambahan untuk mereka kelihatan lebih sihat, bertenaga dan bergaya.

SOY COLLAGEN MANGOSTEEN dapat membantu mencapai impian ini. Cubalah hari ini. Anda tidak akan menyesal
KOS POS RM6.00 [RM10.00EM]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...